Combitech driver ett talangutvecklingsprogram kallat Combitech Talent Program. Programmet innehåller flera seminarier som drivs i dialogform, temat för ett av dessa seminarier är ”Den kompetente kunden”. Som en del av seminariet föreläste jag om relationer och samarbete på högre chefsnivå. Jag berättade om mina erfarenheter kring vad det innebär att på ett djupare plan förstå hur kunden på högre chefsnivå resonerar och prioriterar. Med en ödmjukhet inför kundens övergripande mål och verkliga behov kan man alltid hitta lösningar som säkrar hög kundnöjhet. I föreläsningen diskuterades konkreta erfarenheter och lärdomrar baserade på konkreta fall från verkligheten.
Combitech är ett teknikkonsultbolag med tjänster inom systemutveckling, systemintegration, informationssäkerhet, systemsäkerhet, kommunikation, mekanik, logistik och teknisk produktinformation. Företaget ingår i Saab koncernen och har verksamhet på ett 20-tal orter i Sverige samt i Norge och Finland. Antalet anställda är ca 1400 personer.